پلمپ دفاتر قانونی

پلمپ دفاتر یکی از الزامات قانونی برای اشخاصی است که فعالیت اقتصادی دارند. به عبارتی دیگر تمام کسب و کار هایی که ثبت شرکت کرده اند باید مستلزم هستند برای پلمپ دفاتر قانونی اقدام نمایند.

دفاتر قانونی مختلفی وجود که باید جهت شفاف سازی درآمد و هزینه ها قبل از درج محتوایی در آن، توسط کارشناسان مربوطه بررسی شود.

دفتر کپیه تنها دفتر تجاری است که نیاز به پلمپ ندارد اما باید اوراق آن دارای نمره ترتیبی باشد.

پلمپ دفاتر قانونی

دلیل پلمپ دفاتر قانونی

دلایل متفاوتی برای اقدام به پلمپ دفاتر قانونی وجود دارد، اما اگر بخواهیم به مهم ترین موارد اشاره کنید در ابتدا می توان به افزایش شفافیت اشاره کرد.

کسانی که قصد دریافت کارت بازرگانی دارند باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند، زیرا دفاتر تجاری شرکت هایی که به واردات و صادرات مشغول هستند به دلیل اهمیت این حوره نسبت به سایر اشخاص بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد اشخاصی که قصد دریافت کارت بازرگانی دارند باید به پلمپ دفاتر قانونی اقدام نمایند.

یکی دیگر از دلایل پلمپ دفاتر، مالیات می باشد. کسب و کار هایی که اقدام به ارسال اظهارنامه مالیاتی می کنند باید اسناد و دفاتر خود را نگهداری کنند و در صورتی که این دفاتر پلمپ نشده باشند امکان دارد مورد تایید سازمان مالیاتی نباشد و شخص درگیر جریمه های مالیاتی شود.

سامانه پلمپ دفاتر قانونی

جهت درخواست پلمپ دفاتر قانونی باید از طریق سایت https://irsherkat.ssaa.ir اقدام نمایید.

در ادامه مراحل درخواست پلمپ دفاتر قانونی را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید برای این موضوع اقدام نمایید.

در صورتی که تمایل دارید جهت پلمپ دفاتر قانونی از خدمات حساب سرا استفاده نمایید می توانید با شماره 02166198626 در ارتباط باشید.

نحوه پلمپ دفاتر قانونی

جهت پلمپ دفاتر قانونی، ابتدا وارد سایتی که آدرس آن در بالا قید شده است شوید و سپس وارد بخش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی شوید.

در اولین صفحه از اظهارنامه اطلاعات متقاضی باید وارد شود. با تکمیل موارد مورد نیاز بر روی دکمه گام بعدی کلیک نمایید تا وارد صفحه بعد شوید.

در ادامه اطلاعاتی از شرکت نمایش داده می شود. موارد نمایش داده شده را بررسی نمایید و در صورت تایید، بر روی دکمه تایید اطلاعات و سپس بر روی گام بعدی کلیک نمایید.

در صفحه بعد اطلاعات شخصی که اظهارنامه را تکمیل می کند باید وارد شود. با تکمیل اطلاعات وارد شده، بر روی گام بعدی کلیک نمایید تا وارد صفحه اطلاعات اشخاص شرکت شوید.

اطلاعاتی که در این صفحه وارد می شود به صورت آنلاین بررسی می شود و در صورت مغایرت اعلام می شود.

با وارد کردن اطلاعات هیئت مدیره، بر روی گام بعدی کلیک نمایید تا وارد صفحه بعد شوید.

در گام بعدی نوع دفاتر و تعداد برگ های آن باید تعیین شود. پس از وارد کردن دفاتر مورد نیاز، بر روی گام بعدی کلیک نمایید.

پس از تعیین دفاتر مورد نیاز، وارد صفحه نهایی که می شوید که در آن اطلاعات وارد شده جهت بررسی نمایش داده می شود. در صورت تایید اطلاعات وارد شده بر روی “تایید اطلاعات” کلیک نمایید.

در انتها اظهارنامه را چاپ نمایید و پس از مهر و امضا، همراه با مدارک مورد نیاز به اداره پست تحویل دهید تا در زمان مقرر شده دفاتر برای شما ارسال شود.

با ما در ارتباط باشید 02166198626

خدمات پلمپ دفاتر قانونی

پلمپ دفاتر یکی دیگر از خدمات حساب سرا می باشد که توسط افراد مجرب و متخصص انجام می شود. در صورتی که تمایل دارید از خدمت پلمپ دفاتر قانونی حساب سرا استفاده نمایید می توانید از طریق شماره 02166198626 با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید. همچنین می توانید فرم زیر را تکمیل کرده تا کارشناسان شرکت در سریع ترین زمان با شما تماس حاصل نمایند.

پلمپ دفاتر قانونی چیست؟

مطابق قانون، تمامی مشاغل موظف هستند تا معاملات و مبادلات مالی خود را در دفاتر رسمی ثبت کنند. افراد و شاغلین در صنایع مختلف باید دفاتر پلمپ را از سازمان امور مالیاتی تحویل بگیرند و از آن‌ها استفاده کنند. این دفاتر برای مشخص کردن فعالیت‌های مالی شرکت هستند. تمامی افراد و شرکت‌ها باید این دفاتر را پر کرده و تکمیل نمایند. دفاتر رسمی از 50 تا 150 برگ ارائه می‌ شوند. همچنین ناگفته نماند که شرکت‌ها و موسسات باید کارکرد مالی خود را با تکمیل دفاتر تجاری یا همان پلمپ دفاتر اعلام نمایند.

توجه نمایید که تمامی شرکت ها باید این دفاتر را پر کنند حتی اگر فعالیت های مالی شرکت زیاد هم نباشد باز هم ضروری است که این دفاتر پر شوند. گفتنی است که صفحات این دفاتر در اداره مالیات کشور و اداره ثبت، پلمپ می‌ شوند.

مهلت پلمپ دفاتر چقدر است؟

دفاتر روزنامه و کل تنها برای یک سال کاربرد دارند به همین خاطر باید پیش از اتمام سال درخواست دهید تا پلمپ قانونی دفاتر پیش از پایان سال صورت گیرد. اگر اقدام به پلمپ دفاتر نکنید باید مالیات بسیاری را پرداخت نمایید که این کاملا به ضررتان خواهد بود؛ بنابراین پیش از اینکه دیر شود باید اقداماتی جهت پلمپ دفاتر انجام دهید.

مهلت پلمپ دفاتر چقدر است؟

دفاتر روزنامه و کل تنها برای یک سال کاربرد دارند به همین خاطر باید پیش از اتمام سال درخواست دهید تا پلمپ قانونی دفاتر پیش از پایان سال صورت گیرد. اگر اقدام به پلمپ دفاتر نکنید باید مالیات بسیاری را پرداخت نمایید که این کاملا به ضررتان خواهد بود؛ بنابراین پیش از اینکه دیر شود باید اقداماتی جهت پلمپ دفاتر انجام دهید.

انواع دفاتر مالی

در ایران 4 نوع دفتر رسمی و یا دفاتر مالی وجود دارد که تمامی شرکت ها باید این دفاتر را در اختیار داشته باشند. در ادامه با 4 مورد از دفاتر مالی شرکت ها آشنا می شوید.

دفاتر رسمی روزنامه

دفتر روزنامه از با اهمیت ترین دفاتری است که در شرکت ها ثبت می شود؛ زیرا کلیه تجار، شرکت‌ها و موسسات باید تمامی امور مربوط به بدهکاری، بستانکاری، معاملات تجاری، اسناد معاملات، ظهرنویسی و… را در این دفتر ثبت نمایند.

دفتر روزنامه دارای دو بخش روزنامه عمومی و روزنامه اختصاصی است که دفتر روزنامه عمومی دفتری است که در آن شرکت‌ها کلیه معاملات مالی و همچنین موارد مربوط به آن‌ها را باید ثبت کنند.

دفاتر رسمی کل

دفتر کل به دفتری گفته می شود که حسابداران همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی عملیات مالی که در دفتر روزنامه ثبت شده است را به آن منتقل می‌کنند. خاصیت اصلی دفتر کل این است که بر اساس نحوه نگارش آن می‌ توان مانده حساب و صورت‌های مالی را به دست آورد.

در دفتر کل، به ازای هر حساب، یک صفحه اختصاصی وجود دارد به این ترتیب هر شخص باید حداقل هفته‌ ای یک بار معامله‌ های موجود در دفتر روزنامه را بررسی نمایید و نوع معامله را مشخص کند تا سپس در صفحه‌ ای مخصوص در دفتر کل، آن معامله را وارد کند.

دفاتر رسمی دارایی

تمامی افراد باید دارایی ها و بدهی های سالانه خود در دفاتر رسمی دارایی ثبت کنند که این اطلاعات باید کاملا ریز و دقیق باشد و در نهایت توسط تجار باید امضا شود. توجه نمایید که این دفتر باید تا 15 فروردین ماه تکمیل شود.

دفاتر رسمی کپیه

تجار باید کلیه مخابره‌ها، صورت‌ حساب‌ ها، مرسوله‌ ها و… را دفاتر رسمی کپیه وارد نمایند. گفتنی است که تاریخ انجام امور هم بسیار مهم است پس در وارد کردن تاریخ نیز باید دقت داشته باشید. تمامی این اسناد را باید بر اساس تاریخ ورود مرتب کرد.

با ما در ارتباط باشید

02166198626

info@hesabsara.com

تهران، خيابان پیروزی،پلاک1016،واحد 12

همچنین می توانید شماره تماس خود را در کادر زیر وارد نمایید تا کارشناسان شرکت حداکثر طی 30 دقیقه آینده تماس حاصل نمایند