چطور-در-سامانه-مودیان-ثبت-نام-کنیم

چطور در سامانه مودیان ثبت نام کنیم؟

ثبت نام در سامانه مودیان برای برخورداری از مزایای این سایت الزامی است. اگرچه پروسه ثبت نام در سامانه مودیان ساده و راحت است اما اگر تجربه و مهارت کافی در این زمینه نداشته باشید، نمی توانید به راحتی اقداماتی جهت ثبت نام در این سامانه انجام دهید.

اما برای اینکه بتوانید به راحتی در سامانه مودیان ثبت نام کنید، ما در ادامه شما را با پروسه ثبت نام در این سامانه آشنا می کنیم تا بتوانید با آگاهی کافی اقدام نمایید.

ثبت نام در نظام مالیاتی

برای ثبت نام در سامانه مودیان باید از قبل، ثبت نام مالیاتی خود را تکمیل کرده باشید. بعد از ثبت نام در نظام مالیاتی، امکان مشاهده و دسترسی به کارپوشه سامانه مودیان فراهم می‌ شود. برای ثبت نام در نظام مالیاتی و تشکیل پرونده باید به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir وارد شوید و از سربرگ دریافت اطلاعات کاربری ثبت نام در نظام مالیاتی را تکمیل کنید.

دریافت گواهی امضای الکترونیکی

برای دریافت گواهی امضای الکترونیکی، ابتدا باید وارد سایت gica.ir شوید و روی گزینه «درخواست صدور گواهی امضای الکترونیک» کلیک کنید. بعد از تکمیل مراحل ثبت نام، یک کد رهگیری به شما داده می‌ شود که بعد از دریافت کد رهگیری باید به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و توکن حاوی امضای الکترونیک را از آن‌ ها دریافت کنید.

بعد از تکمیل ثبت نام با ورود به نشانی my.tax.gov.ir می‌ توان نسبت به ثبت درخواست «استعلام بدهی مالیاتی» و مشاهده همه سوابق مالیاتی اقدام کرد.

دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی

شناسه یکتای حافظه مالیاتی یک کد 6 رقمی منحصربه‌ فرد است که به هر حافظه مالیاتی اختصاص داده می‌ شود. هر صورتحساب الکترونیکی پس از صدور باید شماره منحصربه‌ فرد مالیاتی داشته باشد و بخشی از ارقام آن را شناسه یکتای مالیاتی تشکیل می‌ دهد.

برای دریافت شناسه یکتای مالیاتی باید کلید عمومی را که بعد از دریافت گواهی امضای الکترونیک دریافت کرده‌ اید، در قسمت مربوط به «شناسه‌های یکتای حافظه مالیاتی» در کارپوشه سامانه مودیان وارد کنید.

دریافت شناسه کالا و خدمات برای ارسال صورتحساب‌ ها

برای دریافت شناسه کالا و خدمات، می‌ توان از طریق سایت سازمان امور مالیاتی به نشانی stuffid.tax.gov.ir یا فایل اکسل صادر شده از جانب این سازمان اقدام کرد. اگر شناسه کالا و خدمات شما در فایل ارائه‌ شده توسط سازمان امور مالیاتی وجود نداشت، با ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران می‌ توانید شناسه کالا و خدمات موردنظر خود را ایجاد کنید. داشتن شناسه یکتا حافظه مالیاتی و شناسه کالا و خدمات برای ارسال صورتحساب الکترونیکی ضروری است.

تکمیل ثبت نام در سامانه مودیان

پس از طی کردن مراحل پیشین، شرایط برای ثبت نام در سامانه مودیان، فراهم است. برای این‌ منظور، به پورتال رسمی سازمان امور مالیاتی از طریق آدرس اینترنتی my.tax.gov.ir مراجعه کنید.

جمع بندی

پیشتر با نکات ثبت نام در سامانه مودیان آشنا شدید و از اهمیت این اقدام به خوبی آگاه هستید، اما اگر نیاز به مشاوره تلفنی فوری برای این اقدام دارید، توصیه می کنیم که از طریق شماره 02166198626 اقدام نمایید تا بهترین مشاوران و کارشناسان شما را برای این اقدام راهنمایی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *