نقل و انتقال سهام شرکت یک اقدام کاملا قانونی است که در شرایطی مقرر و تعیین شده، هر یک از شرکا می توانند سهام خود را انتقال دهند و از شرکت خارج شوند بدون اینکه کوچک ترین محدودیتی پیش روی آن ها قرار گرفته باشد.

در ادامه این مقاله با نقل و انتقال سهام شرکت بهتر و بیشتر آشنا می شوید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره در زمینه امور ثبت از طریق شماره 02166198626 اقدام نمایید.

نقل-و-انتقال-سهام

نقل و انتقال سهام شرکت چیست؟

فکر کنید که شما سهمی در یک شرکت دارید که بنا به دلایلی دیگر نمی خواهید با شرکت و شرکا همکاری نمایید، در صورت بروز چنین مشکلی باید حتما اقداماتی جهت نقل و انتقال سهام شرکت انجام دهید. برای این اقدام باید با توجه به قانون اقدام نمایید تا هیچ مشکلی در ادامه پروسه پیش نیاید.

بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد نقل و انتقال سهام شرکت را دارید اما تجربه و مهارت کافی برای این اقدام ندارید، می توانید در ابتدا با بهترین مشاوران مشورت کنید و سپس اقدام نمایید.

نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص

نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص بسیار زبانزد است و جزو شرکت هایی است که تقاضا برای تاسیس آن زیاد است و دور از انتظار نیست که نقل و انتقال سهام در اینگونه شرکت ها نیز افزایش یابد. اما توجه نمایید که برای این اقدام باید با توجه به قوانین جدید اقدام نمایید تا هیچ گونه مشکلی پیش نیاید.

نقل و انتقال سهام شرکت سهامی عام

سهامداران شرکت ­های سهامی عام در حوزه انتقال سهام، تام الاختیار هستند و نیازی به کسب اجازه از هیئت مدیره یا مجمع عمومی ندارند؛ بنابراین پروسه نقل و انتقال سهام برای این افراد کوتاه تر است و زودتر این فرایند طی می شود. 

نقل و انتقال سهام شرکت با مسئولیت محدود

فرآیند نقل و انتقال سهام شرکت مسئولیت محدود نیز بسیار ساده و کوتاه است و می توانید در کوتاه ترین زمان این کار را انجام دهید. در واقع با مراجعه به دفترخانه و تنظیم سند، نقل و انتقال سهام شرکت امکان پذیر است.

مشاوره نقل و انتقال سهام شرکت 

اگر قصد نقل و انتقال سهام شرکت را دارید اما تجربه و مهارت کافی برای این اقدام ندارید، بهتر است که در ابتدا با بهترین مشاوران و کارشناسان صحبت و مشورت کنید و سپس اقدامات نهایی را انجام دهید تا هیچ گونه مشکلی در ادامه پروسه پیش نیاید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه امور ثبتی، می توانید همین حالا از طریق شماره 02166198626 اقدام نمایید.