افزایش سرمایه شرکت اصطلاحی است که اغلب ما تا به حال بارها با آن مواجه شده ایم و تا حدودی اغلب شما با آن آشنا هستید. در واقع افزایش سرمایه شرکت با انتشار سهام جدید آغاز می شود، حال ممکن است برای افزایش فعالیت شرکت و گسترش آن باشد یا با توجه به اصلاحات مورد نیاز افراد بخواهند به سراغ این اقدام بروند.

افزایش سرمایه شرکت از طریق راه و روش های مختلفی امکان پذیر است اما اگر تجربه و مهارت کافی برای این اقدام ندارید، توصیه می کنیم که از طریق مشاوران و کارشناسان زبده و ماهر مجموعه حساب سرا اقدام نمایید تا این افراد به واسطه تجربه و سابقه درخشانی که در این زمینه کسب نموده اند، بتوانند راهنمای شما برای این اقدام باشند.

در ادامه این مقاله با نکات و اهمیت افزایش سرمایه شرکت بهتر و بیشتر آشنا می شوید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166198626 اقدام نمایید.

افزایش-سرمایه-شرکت

افزایش سرمایه شرکت چیست؟

افزایش سرمایه شرکت فرایندی است که به موجب آن منابع مالی شرکت پرتر می شوند تا مدیران و مالکان شرکت بتوانند با این اقدام به اهداف مورد نظر دست یابند. افزایش سرمایه شرکت از طریق انتشار سهام صورت می گیرد و راه و روش های بسیاری در این پروسه وجود دارد که با آگاهی از این موارد می توانید بهترین اقدامات را برای افزایش سرمایه شرکت انجام دهید.

دلایل افزایش سرمایه شرکت

یکی از مهم ترین دلایل افزایش سرمایه، تامین منابع مالی جدید برای گسترش فعالیت‌ های شرکت است که به واسطه این اقدام می توانید با خیالی آسوده به سراغ فعالیت های مختلف بروید.

مورد دیگر از دلایل افزایش سرمایه شرکت، اصلاح ساختار مالی و سرمایه شرکت است. بنابراین با یک اقدام ساده اما هوشمندانه می توانید تغییرات بسیاری را شاهد باشید.

وضعیت سهم پس از افزایش سرمایه

افزایش سرمایه شرکت به دنبال تامین منابع مالی مورد نیاز شکل می‌ گیرد و در این راستا تغییراتی نیز در ساز و کار مالی شرکت رخ می‌ دهد به گونه‌ ای که قیمت سهام شرکت برای سرمایه گذاران بر حسب شرایط موجود تغییر می‌ کند.

از آنجایی که افزایش سرمایه به شیوه‌ های مختلفی انجام می‌ گیرد، نحوه محاسبه قیمت سهم بعد از افزایش سرمایه نیز متفاوت خواهد بود.

مراحل افزایش سرمایه شرکت

  1. بررسی وضعیت شرکت توسط هیئت مدیره و چند تن از سهامداران 
  2. طرح تایید شده، در این مرحله در اختیار حسابرس شرکت قرار می گیرد
  3. صورتجلسه تنظیم شده در مرحله قبل به همراه سایر مدارک لازم به اداره ارسال می شود
  4. ثبت افزایش سرمایه در سامانه و درج در روزنامه رسمی

مشاوره تخصصی افزایش سرمایه شرکت

اگر قصد افزایش سرمایه شرکت را دارید اما تجربه و مهارت کافی برای این اقدام ندارید، توصیه می کنیم که در ابتدا با بهترین مشاوران و کارشناسان فعال در این زمینه، صحبت و مشورت کنید و سپس با کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایید.

مشاوران مجموعه تخصصی و حرفه ای حساب سرا همراه شما هستند تا با آگاهی از قوانین جدید افزایش سرمایه شرکت، بتوانید بهترین اقدامات را انجام دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره 02166198626 اقدام نمایید.