ساخت فرم در نرم افزار اکسس

نرم افزار اکسس یکی از نرم افزار های مطرح زمینه مدیریت داده ها می باشد. این نرم افزار در کنار دیگر نرم افزار های آفیس، می تواند به ما در زمینه های مختلف کمک بسیاری بکند.

یکی از کاربردهای محبوب اکسس، ساخت فرم و استفاده از آن برای ورود داده است. فرض کنید شما مشتریان بسیاری دارید و قصد دارید اطلاعات آن ها را به صورت طبقه بندی داشته باشید. نرم  افزار اکسس قابلیت هایی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به سادگی این کار را انجام دهید.

ساخت فرم اکسس

آموزش ساخت فرم در اکسس

جهت ساخت فرم در اکسس، ابتدا باید برای دیتابیس خود نامی انتخاب کنیم. پس از تعیین نام دیتابیس بر روی “create” کلیک نمایید تا دیتابیس شما ایجاد شود.

ساخت فرم در اکسس

طراحی فرم در اکسس

در ادامه از قسمت “view”، گزینه “design view” را انتخاب انتخاب نمایید.

طراحی فرم در اکسس

در ادامه فیلد های موردنظر را مطابق تصویر زیر تکمیل نمایید.

طراحی فرم در نرم افزار اکسس

در ادامه در نوار بالا گزینه “view” را بزنید تا با محیطی که در تصویر زیر وجود دارد مواجه شوید.

ساخت فرم در نرم افزار اکسس

در این مرحله، فرم موردنظر ساخته شده قابل مشاهده است. در ادامه باید گزینه ای قرار دهیم تا بتوان اطلاعات افراد را پس از تکمیل به دیتابیس افزود. جهت اضافه کردن این گزینه در زبانه “design” ، گزینه که در تصویر مشاهده می کنید را انتخاب نمایید.

ایجاد فرم در اکسس

پس از انتخاب این گزینه، با جدول زیر روبرو می شوید که همانند تصویر گزینه ی مورد نظر را انتخاب نمایید.

ایجاد فرم ورود داده ها در اکسس

با انجام این کار گزینه ای به فرم اضافه می شود که اطلاعات وارد شده را به دیتابیس اضافه می کنند و فیلدها را برای افزودن اطلاعات افراد بعدی خالی می کند.

 

آموزش ساخت فرم در اکسس

حال همانند تصویر بالا بر روی فرم ایجاد شده راست کلیک کنید و گزینه “save” را انتخاب نمایید. نامی را برای فرم ایجاد شده انتخاب نمایید و “ok” را فشار دهید.

با انجام موارد بالا، فرم مورد نظر ساخته شد و با استفاده از آن می توان اطلاعات مورد نظر را به صورت منظم ذخیره کرد. این اطلاعات را می توان وارد دیگر نرم افزار های آفیس(مانند اکسل) کرد و از آن ها استفاده کرد.

آموزش اکسس در کنار آموزش اکسل از خدمات محبوب حساب سرا می باشد که در صفحه مقالات آموزشی می توانید این آموزش ها را مشاهده نمایید.

 

 

انتقال اطلاعات اکسل به اکسس
ساخت کوئری در اکسس
ساخت فرم اکسس
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *