ثبت طرح صنعتی به ابداع افراد یا کشف آن ها همراه است بگونه ای که طرح ارائه شده در هیچ کجا وجود نداشته باشد و هیچگاه به ثبت نرسیده باشد. اما اگر قصد ثبت طرح صنعتی را دارید ولی تجربه و مهارت کافی برای این اقدام ندارید، بهتر است که در ابتدا با مشاوران مجرب حساب سرا صحبت و مشورت کنید تا این افراد به واسطه کسب اطلاعات کافی در این زمینه، راهنمای شما باشند.

در ادامه این مقاله با نکات و اهمیت ثبت طرح صنعتی بهتر و بیشتر آشنا می شوید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166198626 اقدام نمایید.

ثبت-طرح-صنعتی

ثبت طرح صنعتی چیست؟

طرح صنعتی به معنای اختراع و یا کشف یک طرح بسیار خاص و منحصر به فرد در زمینه های مختلف می باشد که توسط فرد یا افرادی ابداع شده است. این طرح می تواند به ثبت برسد البته به شرطی که مانند آن وجود نداشته باشد. امروزه افراد بسیاری اقدام به ثبت طرح صنعتی در ایران می کنند و این نشان دهنده رشد ذهنی و افزایش مخترعان در کشور ما است.

ثبت طرح صنعتی و مالکیت فکری

ثبت طرح صنعتی و مالکیت فکری جزو اقدامات رایجی است که امروزه با آن مواجه هستیم که به افراد این امکان را می‌ دهد تا از فعالیت‌ های فکری و ابتکارات خود استفاده‌ های گوناگون از جمله بهره‌ برداری مالی و اقتصادی کنند. 

اما توجه نمایید که اگر قصد ثبت طرح صنعتی و مالکیت فکری را دارید اما تجربه و مهارت کافی در این زمینه ندارید، بهتر است که پیش از هر اقدامی در ابتدا با بهترین مشاوران و کارشناسان صحبت و مشورت کنید و سپس اقدام نمایید.

مدارک لازم برای ثبت طرح صنعتی

  • مدارک هویتی متقاضی
  • اظهارنامه طرح صنعتی
  • ارائه رسید پرداخت هزینه
  • اگر طرح صنعتی مورد درخواست متقاضی دو بعدی باشد، 5 نمونه از شکل یا تصویر 
  • اگر طرح صنعتی مورد درخواست متقاضی سه بعدی باشد، 5 نمونه از شکل یا تصویر 
  • آدرس دقیق محل زندگی 

مراحل ثبت طرح صنعتی

  1. ورود به سامانه اینترنتی اداره ثبت طرح صنعتی
  2. تکمیل اظهارنامه 
  3. بررسی و کارشناسی جهت تایید طرح 
  4. صدور ابلاغیه پذیرش
  5. اقدام متقاضی جهت تشکیل پرونده فیزیکی در اداره ثبت طرح صنعتی
  6. پرداخت هزینه های ثبتی قانونی
  7. دریافت شماره ثبت طرح صنعتی
  8. ارسال جهت چاپ در روزنامه رسمی
  9. صدور آگهی
  10. دریافت سند تصدیق از طریق اداره ثبت طرح صنعتی

نحوه ثبت طرح صنعتی

نحوه ثبت طرح صنعتی بسیار ساده و آسان است و به صورت اینترنتی نیز قابل انجام است. اما توجه نمایید که اگر تجربه و مهارت کافی برای ثبت طرح صنعتی و مالکیت فکری را ندارید، مشاوران و کارشناسان خبره و مجرب مجموعه حساب سرا همراه شما هستند تا این پروسه در کوتاه ترین زمان طی شود.

اگر نیاز به مشاوره در زمینه امور ثبت دارید از طریق شماره 02166198626 اقدام نمایید.