ساخت لیست کشویی در اکسل

ساخت لیست در اکسل یکی از پرکاربردترین مواردی است که از آن می توان در بخش های مختلف استفاده کرد.

ساخت لیست در فرم یکی از کابردهای اصلی لیست در اکسل است. به عنوان مثال در تصویر زیر برای ستون درس ها ما یک سری مقادیر معین داریم که باید از آن ها استفاده شود.

ساخت لیست در اکسل

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ستون درس ها باید تنها از بین مقادیر مشخص شده باشد. به همین دلیل باید لیستی درست کنیم تا کاربر تنها از بین مقادیر مشخص شده بتواند درس موردنظر را انتخاب نماید.

ساخت لیست در اکسل

جهت ساخت لیست کشویی در اکسل می توان از دو روش استفاده کرد. در روش اول درس ها را از شیت مورد نظر انتخاب می کنیم. مقادیر شیت مورد نظر می تواند توسط خود کاربر مشخص شده باشد و یا از فرمی که در اختیار کاربران قرار داده می شود انتخاب می شود.

برای استفاده از این روش ابتدا سلول مورد نظر را انتخاب و همانند تصویر زیر ابتدا از زیانه “Data”، گزینه “Data validation” را انتخاب می کنیم.

جهت تعیین مقادیر مورد نظر همانطور ، ابتدا در بخش “allow” گزینه “list” را انتخاب می کنیم. در ادامه همانطور که در تصویر بالا مشخص شده است بر روی گزینه “source” کلیک می کنیم. در ادامه سلول هایی که درس های مورد نظر ما در آن قرار دارد را انتخاب می کنیم. همانطور که گفته شد این مقادیر می تواند از شیت های دیگر نیز انتخاب شود.

ایجاد لیست کشویی در اکسل

پس از انتخاب مقادیر موردنظر اینتر را فشار دهید.

پس از انجام موارد بالا، روش اول به اتمام می رسد. حال شما می توانید در سلول موردنظر از مقادیر از قبل مشخص شده استفاده نمایید.

این کار می تواند علاوه بر افزایش سرعت، در آنالیز داده ها نیز به ما کمک کند.

طراحی لیست کشویی در اکسل

یکی دیگر از روش های ساخت لیست کشویی، تعریف مقادیر به صورت دستی می باشد. به عنوان مثال قصد داریم نمره های دانش آموزان مقادیری باشد که در شیت ها وجود ندارد و آن ها را به صورت دستی تعیین می کنیم.

جهت استفاده از این روش همانند روش قبلی عمل می کنیم، اما در جدول تصویر در قسمت “source”، مقادیر را پست سر هم وارد می کنیم و در بین آن ها “,” قرار می دهیم.

در این جا اعداد 0 تا 20 را پست سر هم وارد می کنیم و در بین آن ها “,” می گذاریم.

طراحی لیست کشویی در اکسل

با انجام مواردی که گفته شد، می توانید در بخش نمرات، مقدار موردنظر را از بین نمرات موجود در لیست انتخاب نمایید.

آموزش ساخت لیست کشویی یکی از محبوب ترین آموزش های حساب سرا می باشد، زیرا از آن می توان در موقعیت های مختلف استفاده کرد.

حساب سرا آموزش های دیگری نیز در زمینه مباحث مالی و ابزار های قابل استفاده در آن دارد که می توانید در صفحه مقالات آموزشی، آموزش های موردنظر را مشاهده نمایید.

آموزش های دیگری در زمینه نرم افزار اکسل وجود دارد که می توانید آن ها در صفحه آموزش نرم افزار اکسل مشاهده نمایید.

آموزش تابع count
آموزش تابع COUNTA اکسل
آموزش تابع or
آموزش تابع and اکسل
آموزش تابع trim
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *